Tη βδομάδα που μας πέρασε, ήρθαν ξανά στην επικαιρότητα πολλά θέματα, τα οποία αφορούν το φυσικό περιβάλλον της Νάουσας. Δυστυχώς τα θέματα αυτά δεν είναι καινούργια, απασχολούν τον τόπο μας εδώ και πολλές δεκαετίες και λύση ακόμη δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Αιτίες είναι πρώτα η τεράστια γραφειοκρατία, που εξακολουθεί να βασιλεύει στη χώρα μας, η ατολμία των αρμοδίων και η μόνιμη άρνηση ορισμένων σε κάθε τι που πάει να γίνει στον τόπο μας. Πολλές φορές αυτή η άρνηση δεν συνοδεύεται από εναλλακτική πρόταση.
Ο νέος σκουπιδότοπος, ή ακριβέστερα Χώρος Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων, θεωρείται δίκαια το μεγαλύτερο οικολογικό πρόβλημα, που αντιμετωπίζει ο νομός μας και κυρίως η πόλη μας. Εδώ και περισσότερα από είκοσι χρόνια το θέμα απασχολεί την τοπική κοινωνία. Συμπληρώθηκαν χιλιάδες σελίδες στις τοπικές εφημερίδες, αφιερώθηκαν εκατοντάδες ώρες συζήτησης στα Νομαρχιακά και Δημοτικά Συμβούλια. Και εκεί που νομίζουμε ότι το θέμα έληξε, έρχονται νέα εμπόδια. Ασφαλώς όλοι θεωρούμε ότι η θέση που επιλέχθηκε δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη. Όμως αν έστω και στη θέση αυτή, γίνουν σωστά οι εγκαταστάσεις και ο νέος Χ.Υ.Τ.Υ. λειτουργεί με τις απαραίτητες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, τότε μάλλον δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Άλλο πρόβλημα είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Πατρίδας – Σκύδρας. Ένα έργο σημαντικό για την περιοχή μας, το οποίο για να ξεκινήσει χρειάστηκαν ατέρμονες συζητήσεις σχετικά με τη χάραξη του δρόμου, και αφού τελικά ξεκίνησε μετατράπηκε σε σύγχρονο γιοφύρι της Άρτας. Σχεδόν κάθε μήνα μας λένε ότι το έργο συνεχίζεται, αλλά κάτι συμβαίνει και πάλι δεν γίνεται τίποτε. Ακόμη και σε σημεία, όπου δεν υπήρχαν προβλήματα απαλλοτριώσεων, όπως στον κόμβο Μονοσπίτων και εκεί δεν έχουμε καμία πρόοδο. Η κυριότερη αιτία και εδώ είναι η γραφειοκρατία και η έλλειψη πιστώσεων. Η εύλογη απορία είναι: γιατί οι πολυδάπανες μελέτες που προηγήθηκαν του έργου δεν προέβλεψαν το κόστος και τα προβλήματα που θα ακολουθούσαν;
Ακόμη μια πολυδάπανη μελέτη συζητείται τις μέρες αυτές για την επίλυση του συγκοινωνιακού προβλήματος της πόλης. Τέτοιες μελέτες, δόξα τω Θεώ, έχουμε τακτικά και συνήθως μετά από κάθε νέα ρύθμιση δημιουργούνται περισσότερα προβλήματα. Όπως έγραψε την προηγούμενη βδομάδα φίλος
Ναουσαίος, η πόλη δεν χρειάζεται νέες οδικές ρυθμίσεις. Απλά χρειάζεται αστυνόμευση, σωστή οδική συ-μπεριφορά και αποφυγή της χρήσης του αυτοκινήτου για το παραμικρό. Ας χρησιμοποιούμε και λίγο τα πόδια μας, κάνει καλό στην υγεία και στο πορτοφόλι μας.
Τέλος δεν μπορούμε να μη σχολιάσουμε τις προτάσεις του καθηγητή της μετεωρολογίας κ. Θεόδωρου Καρακώστα, για την αξιοποίηση του αιολικού δυναμικού του βουνού μας. Ο κ. Θ. Καρακώστας, ο οποίος με την προσωπικότητά, το έργο του και την προσφορά στον τόπο μας αποτελεί πολύτιμο κεφάλαιο για τη Νάουσα, επανειλημμένα έκανε πολλές και επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις για την αξιοποίηση των ήπιων μορφών ενέργειας στην περιοχή μας. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να εισακουστεί, και η μελέτη που παρουσίασε την προηγούμενη βδομάδα στο Δημοτικό Συμβούλιο να υλοποιηθεί. Γράψαμε σε πρόσφατο σημείωμά μας για τα οφέλη της αιολικής ενέργειας, γράψαμε επίσης για ορισμένα μειονεκτήματα, τα οποία όμως μπορούν να γίνουν μηδαμινά, αν τα έργα γίνουν σωστά.
Προχθές παρακολουθήσαμε την πρώτη, ιδρυτική, συνεδρίαση του νέου Ομίλου Τουριστικής Ανάπτυξης της Νάουσας. Ευχόμαστε να προκόψει, διότι η Νάουσα χρειάζεται τέτοιες πρωτοβουλίες. Έχουμε μεγάλο φυσικό και παραγωγικό πλούτο στην περιοχή μας. Αν τον αξιοποιήσουμε σωστά, σίγουρα έχουμε να κερδίσουμε πολλά.
Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Βότανα του Βερμίου: 108. Όνοσμα
Μ πορεί στη σχετική με τα βότανα της Ελλάδας βιβλιογραφία να αναφέρεται σαν φυτό της Στερεάς και Νότιας Ελλάδας, όμως, ό...
-
Η Άνοιξη, με τη φύση να οργιάζει, είναι η πιο όμορφη εποχή του χρόνου και μια βόλτα στο δάσος αποτελεί πραγματική απόλαυση, μια ξεκού...
-
Το αγριοκαρότο είναι ένα ακόμη αγριόχορτο, το οποίο συναντούμε στο βουνό μας, σχεδόν παντού και συχνά δεν το δίνουμε σημασία. Και όμως έχε...
-
Πριν εννιά μήνες περίπου, όταν ξεκίνησε το αφιέρωμά μας στα βότανα του Βερμίου, με συνάντησε στο δρόμο ένας μακρινός θείος, ο κυρ Χρήσ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου